Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Ogłoszenia o zamówieniach

Temat Zawartość
Nazwa i adres zamawiającego: Gmina Bieruń 
Osoba odpowiedzialna za treść:  
Osoba wprowadzająca: Karolina Rogalska 
Numer postępowania: IRD.7223.1.2018 
Przedmiot zamówienia: „Utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego dróg, parkingów i placów ” w roku 2019  
Rodzaj zamówienia: Roboty budowlane 
Tryb postępowania: Zamówienie poniżej 30 000 euro Zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) ustawy nie stosuje się.  
Data ogłoszenia: 2018-12-17 
Termin składania ofert: 2018-12-28 
SIWZ:

      I.        Opis przedmiotu zamówienia:

A)    Wymogi dotyczące użytych materiałów i wyrobów.

  • § Wielkości i wymiary znaków drogowych

Zamawiający określa wymaganą wielkość znaków jako średnie (S). Dopuszcza się znaki małe (M) tylko w celu zachowania jednolitości w ciągu istniejącego oznakowania.

Znaki mini (MI) stosuje się na:

-     słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących,

-     drogach na obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na stosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych,

-     na wąskich uliczkach zabytkowych miast,

-     na drogach wewnętrznych.

     Znaki A-7, B-20 powinny mieć taką samą grupę wielkości jak znaki na drodze
z pierwszeństwem przejazdu, jednak nie mniejszą niż znaki średnie.

            Dla poszczególnych grup wielkości znaków i ich kategorii, wymiary określono w załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220, poz. 2181 z późn. zm.).

  • § Widoczność znaków

            Dla zapewnienia widoczności znaku z odległości pozwalającej kierującemu pojazdem na jego spostrzeżenie, odczytanie i prawidłową reakcję, do wykonania lic znaków należy stosować materiały odblaskowe.

            Na drogach gminnych na znakach umieszczanych:

            - obok jezdni – należy stosować folię odblaskową typu 1 (za wyjątkiem znaków A-7, B-2,
B-20, D-6, D-6a, D-6b , dla których obowiązuje stosowanie folii typu 2)

            - nad jezdnią – należy stosować folię odblaskową typu 2.

            Odwrotna strona tarczy znaku i tabliczki, jeżeli nie jest wykorzystana do umieszczenia znaku
dla jadących z przeciwnego kierunku, powinna mieć barwę szarą. Na odwrotnej stronie tarczy znaku należy umieścić informacje zawierające dane identyfikujące producenta znaku, typ folii odblaskowej użytej do wykonania znaku, miesiąc i rok produkcji znaku.

            Dopuszcza się stosowanie folii pryzmatycznej odblaskowo-fluorescencyjnej żółto-zielonej lub pomarańczowej do wykonania lic znaków odblaskowych: A-10, A-17, A-30, tabliczki T- 27 (tzw. Agatka) oraz wykonanie lic znaków D-6, D-6a i D- 6b na tle w/w folii.

 


  • § Barwa i odblaskowość znaków

            Lica znaków drogowych powinny spełniać wymagania fotometryczne i kolorymetryczne w zakresie odblaskowości i barwy. Szczegółowe wymagania techniczne dla poszczególnych rodzajów folii odblaskowych są określone w aprobatach technicznych.

  • § Oznakowanie poziome

Oznakowanie poziome powinno charakteryzować się:

-     dobrą widocznością w ciągu całej doby,

-     wysokim współczynnikiem odblaskowości, również w warunkach dużej wilgotności np. podczas opadów deszczu,

-     zachowaniem minimalnych parametrów odblaskowości w całym okresie użytkowania,

-     odpowiednią szorstkością zbliżoną do szorstkości nawierzchni, na której są umieszczone,

-     odpowiednim okresem trwałości ,

-     odpornością na ścieranie i zabrudzenie.

Do oznakowania poziomego można stosować tylko materiały atestowane.

Na drogach gminnych Bierunia stosuje się oznakowanie cienkowarstwowe 0,3 – 0,8 mm przy pomocy farb odblaskowych.

  • § Urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego

Na drogach można umieszczać urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie właściwie oznaczone, dla których:

-     wydano certyfikat na znak bezpieczeństwa, wykazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie odpowiednich norm, aprobat technicznych oraz właściwych przepisów i dokumentów technicznych – w odniesieniu do wyrobów podlegających tej certyfikacji;

-     dokonano oceny zgodności i wydano certyfikat zgodności lub deklaracje zgodności z odpowiednią normą lub aprobatą techniczną – w odniesieniu do wyrobów nie podlegających certyfikacji;

-     wydano atest lub certyfikat w kraju wytworzenia, co, do których nie jest wymagane nadanie znaku bezpieczeństwa.

Urządzenia bezpieczeństwa ruchu powinny mieć wyraźne i trwałe oznakowanie podające nazwę lub znak towarowy oraz rok produkcji. Lica urządzeń powinny być odblaskowe. Odblaskowość tych urządzeń powinna być nie mniejsza niż znaków drogowych pionowych zastosowanych na danym odcinku drogi.

 

  1. Zakres robót został określony w przedmiarze robót, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia. Podane ilości zostały określone szacunkowo na bazie zamówień wykonywanych w latach ubiegłych. Materiał z demontażu nadający się do ponownego montażu zostanie przekazany do Zamawiającego, miejsce składowania jest zlokalizowane na osiedlu przy ul. Chemików w rejonie budynku 135-137. Wycena obejmuje pomniejszenie ceny o wartość pozyskanego złomu z demontażu (utylizacja i składowanie po stronie Wykonawcy).
    1. W ramach prawidłowego utrzymania stanu oznakowania pionowego Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia raz w miesiącu objazdu dróg gminnych będących w zarządzie Burmistrza Miasta Bierunia, oraz składanie raportu z dokonanych kontroli w terminie do 10-tego dnia następującego po kontroli.
    2. Wykonawca zobowiązuje się do przystąpienia do robót związanych z usunięciem skutków dewastacji lub uszkodzeń elementów oznakowania, powodujących zagrożenie bezpieczeństwa dla użytkowników dróg, m.in. znaku drogowego „STOP” lub „ustąp pierwszeństwa przejazdu”, w ciągu max. 4* godzin od momentu zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. Do pozostałych robót związanych z oznakowaniem Wykonawca powinien przystąpić w terminie max. 3* dni od momentu otrzymania pisemnego zlecenia.

* - kryterium ceny

  1. Wykonawca wykonana projekt tymczasowej organizacji ruchu (typowe schematy w celu zabezpieczenia pasa drogowego na czas wykonywania robót), uzyska uzgodnienie i zatwierdzenie w/w projektu (1 egz. zatwierdzonego projektu należy przekazać zamawiającemu).
  2. W kosztorysie ofertowym w kosztach pośrednich należy uwzględnić koszty oznakowania prowadzonych robót drogowych wraz z dostawą znaków, wynikających z organizacji ruchu na czas prowadzenia robót.
  3. Wykonawca zapewnia prawidłowe oznakowanie miejsca robót wg w/w projektu tymczasowej organizacji ruchu (typowe schematy w celu zabezpieczenia pasa drogowego na czas wykonywania robót), oraz zapewnia odpowiednie warunki bezpieczeństwa na drogach w trakcie wykonywania robót.
  4.  Wykonawca naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w toku realizacji robót.
  5. Wykonawca wykona i przekaże dokumentację fotograficzną zakresu robót – wersja elektroniczna z datami wykonania zdjęć, przed przystąpieniem do robót oraz po zakończeniu robót dla każdego zlecenia cząstkowego.

    II.        Zasady realizacji zleconych robót:

  1. Wymagania dotyczące terminów realizacji:

1)     w trybie awaryjnym: do 4* godzin od zgłoszenia Wykonawcy w zakresie zadań określonych, jako stwarzające zagrożenie bezpieczeństwa ruchu,

2)     w trybie zwykłym: podstawowym do 3* dni od zgłoszenia Wykonawcy
w zakresie pozostałych zleceń cząstkowych.

* - kryterium ceny

  1. Zasady realizacji zleconych robót:

1)     podstawą wykonywania prac związanych z realizacja zadania jest zlecenie cząstkowe, wysłane w formie pisemnej, dostarczone faxem, pocztą elektroniczną lub telefonicznie (z późniejszym potwierdzeniem pisemnym),

2)     zlecenie telefoniczne może wydać osoba wskazana przez Zamawiającego do sprawowania nadzoru nad realizacją zadania lub pracownika Referatu Drogowego Urzędu Miejskiego w Bieruniu,

3)     Wykonawca zapewni prawidłowe oznakowanie miejsca robót wg. zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz zapewni odpowiednie warunki bezpieczeństwa na drogach w trakcie wykonywania robót,

4)     Wykonawca naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji robót.

   III.        Kontrola, odbiór oraz warunki i wymagania:

  1. Zamawiający wspólnie z Wykonawcą dokonywać będzie przeglądu kontrolnego
    w celu sprawdzenia, jakości prowadzonych prac związanych z utrzymaniem oznakowania.
  2. Wykonawca wykona i przekaże Zamawiającemu dokumentację fotograficzną zakresu robót – wersja elektroniczna z datami wykonania zdjęć, przed przystąpieniem do robót oraz po zakończeniu robót dla każdego zlecenia cząstkowego.
  3. Zastosowane materiały muszą bezwzględnie spełniać wymogi określone
    w Rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 3 lipca 2003 r. w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220, poz. 2181 z późn. zm.).
  4. Należy stosować wyroby budowlane spełniające wymagania Polskich Norm przenoszących Normy Europejskie PN-EN (normy zharmonizowane). W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie, norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących normy europejskie oraz norm, europejskich ocen technicznych, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, uwzględnia się w kolejności:

1)   Polskie Normy;

2)   polskie aprobaty techniczne;

3)   polskie specyfikacje techniczne;

4)   polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw;

5)     krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570).

  1. Wykonawca ponosić będzie pełną odpowiedzialność wobec osób trzecich, za szkody wynikłe z niewykonania lub niewłaściwego wykonania prac wynikających z zakresu umowy.
  2. Podane w formularzu cenowym ilości prac są szacunkowe, co oznacza, że ich faktyczne ilości mogą odbiegać od szacunku, gdyż zlecanie prac odbywać się będzie wg. bieżących potrzeb Zamawiającego. Wynagrodzenie Wykonawcy stanowić będzie iloczyn faktycznie wykonanych prac danego rodzaju i cen jednostkowych podanych w ofercie Wykonawcy do wysokości łącznej ceny ofertowej.

Kody CPV:

45233290-8 instalowanie znaków drogowych

45233270-2 malowanie nawierzchni parkingów

34299100-7 oznakowanie drogowe

45233280-5 Wznoszenie barier drogowych

 

Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji, jakości w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi 12 miesięcy, licząc od daty odbioru przedmiotu umowy.

POZOSTAŁE UWARUNKOWANIA ZAWARTE SĄ W ZAŁACZNIKACH

 

 
Ogłoszenie o zmianach ogłoszenia:  
Zapytania i odpowiedzi:  
Uwagi:  
  Nazwa pliku Publikacja Rozmiar
Kategoria: Powiązane pliki [ 5 ]
Zaproszenie do złożenia oferty.pdf Zaproszenie do złożenia oferty.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 199
18-12-17 14:10
Rogalska Karolina
3.11MB
formularz ofertowy.pdf formularz ofertowy.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 172
18-12-17 14:12
Rogalska Karolina
413.34KB
wzór umowy.pdf wzór umowy.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 180
18-12-17 14:12
Rogalska Karolina
4.45MB
Kosztorys do uzupełnienia.xlsx Kosztorys do uzupełnienia.xlsx
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 189
18-12-17 14:19
Rogalska Karolina
15.32KB
unieważnienie postępowania.pdf unieważnienie postępowania.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 192
19-01-10 11:17
Rogalska Karolina
218.8KB
Drukuj Liczba odwiedzin: 242579

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl