Klawisze Dostępności
Temat | Zawartość |
---|---|
Nazwa i adres zamawiającego: | Gmina Bieruń |
Osoba wprowadzająca: | Ewelina Kaczorowska |
Numer postępowania: | IRD.7223.1.2018 |
Przedmiot zamówienia: | „Utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego dróg, parkingów i placów” |
Rodzaj zamówienia: | roboty budowlane |
Tryb postępowania: | zaproszenie do złożenia ofert cenowych |
Data ogłoszenia: | 2018-01-03 |
Termin składania ofert: | 2018-01-10 |
SIWZ: | ZAPROSZENIE DO ZŁOŻENIA OFERTY Gmina Bieruń ogłasza postępowanie o udzielenie zamówienia na wykonanie robót budowlanych „Utrzymanie oznakowania pionowego i poziomego dróg, parkingów i placów” i zaprasza do złożenia ofert cenowych. Zgodnie z art. 4 pkt 8 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity: Dz.U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.) ustawy nie stosuje się.
I. Opis przedmiotu zamówienia: A) Wymogi dotyczące użytych materiałów i wyrobów.
Zamawiający określa wymaganą wielkość znaków jako średnie (S). Dopuszcza się znaki małe (M) tylko w celu zachowania jednolitości w ciągu istniejącego oznakowania. Znaki mini (MI) stosuje się na: - słupkach przeszkodowych i tablicach kierujących, - drogach na obszarze zabudowanym, gdy warunki drogowe nie pozwalają na stosowanie znaków większych lub zastosowanie większych znaków pogorszyłoby warunki widoczności pieszych na przejściu dla pieszych, - na wąskich uliczkach zabytkowych miast, - na drogach wewnętrznych. Znaki A-7, B-20 powinny mieć taką samą grupę wielkości jak znaki na drodze Dla poszczególnych grup wielkości znaków i ich kategorii, wymiary określono w załączniku do Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dn. 3 lipca 2003 roku w sprawie szczegółowych warunków technicznych dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunków ich umieszczania na drogach (Dz. U. nr 220, poz. 2181 z późn. zm.).
Dla zapewnienia widoczności znaku z odległości pozwalającej kierującemu pojazdem na jego spostrzeżenie, odczytanie i prawidłową reakcję, do wykonania lic znaków należy stosować materiały odblaskowe. Na drogach gminnych na znakach umieszczanych: - obok jezdni – należy stosować folię odblaskową typu 1 (za wyjątkiem znaków A-7, B-2, - nad jezdnią – należy stosować folię odblaskową typu 2. Odwrotna strona tarczy znaku i tabliczki, jeżeli nie jest wykorzystana do umieszczenia znaku Dopuszcza się stosowanie folii pryzmatycznej odblaskowo-fluorescencyjnej żółto-zielonej lub pomarańczowej do wykonania lic znaków odblaskowych: A-10, A-17, A-30, tabliczki T- 27 (tzw. Agatka) oraz wykonanie lic znaków D-6, D-6a i D- 6b na tle w/w folii.
Lica znaków drogowych powinny spełniać wymagania fotometryczne i kolorymetryczne w zakresie odblaskowości i barwy. Szczegółowe wymagania techniczne dla poszczególnych rodzajów folii odblaskowych są określone w aprobatach technicznych.
Oznakowanie poziome powinno charakteryzować się: - dobrą widocznością w ciągu całej doby, - wysokim współczynnikiem odblaskowości, również w warunkach dużej wilgotności np. podczas opadów deszczu, - zachowaniem minimalnych parametrów odblaskowości w całym okresie użytkowania, - odpowiednią szorstkością zbliżoną do szorstkości nawierzchni, na której są umieszczone, - odpowiednim okresem trwałości , - odpornością na ścieranie i zabrudzenie. Do oznakowania poziomego można stosować tylko materiały atestowane. Na drogach gminnych Bierunia stosuje się oznakowanie cienkowarstwowe 0,3 – 0,8 mm przy pomocy farb odblaskowych.
Na drogach można umieszczać urządzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego dopuszczone do obrotu i powszechnego stosowania w budownictwie właściwie oznaczone, dla których: - wydano certyfikat na znak bezpieczeństwa, wykazujący, że zapewniono zgodność z kryteriami technicznymi określonymi na podstawie odpowiednich norm, aprobat technicznych oraz właściwych przepisów i dokumentów technicznych – w odniesieniu do wyrobów podlegających tej certyfikacji; - dokonano oceny zgodności i wydano certyfikat zgodności lub deklaracje zgodności z odpowiednią normą lub aprobatą techniczną – w odniesieniu do wyrobów nie podlegających certyfikacji; - wydano atest lub certyfikat w kraju wytworzenia, co, do których nie jest wymagane nadanie znaku bezpieczeństwa. Urządzenia bezpieczeństwa ruchu powinny mieć wyraźne i trwałe oznakowanie podające nazwę lub znak towarowy oraz rok produkcji. Lica urządzeń powinny być odblaskowe. Odblaskowość tych urządzeń powinna być nie mniejsza niż znaków drogowych pionowych zastosowanych na danym odcinku drogi.
B) Zakres robót został określony w przedmiarze robót, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zaproszenia. Podane ilości zostały określone szacunkowo na bazie zamówień wykonywanych w latach ubiegłych. Materiał z demontażu nadający się do ponownego montażu zostanie przekazany do Zamawiającego, miejsce składowania jest zlokalizowane na osiedlu przy ul. Chemików w rejonie budynku 135-137. Wycena obejmuje pomniejszenie ceny o wartość pozyskanego złomu z demontażu (utylizacja i składowanie po stronie Wykonawcy). C) W ramach prawidłowego utrzymania stanu oznakowania pionowego Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia raz w miesiącu objazdu dróg gminnych będących w zarządzie Burmistrza Miasta Bierunia, oraz składanie raportu z dokonanych kontroli w terminie do 10-tego dnia następującego po kontroli. D) Wykonawca zobowiązuje się do przystąpienia do robót związanych z usunięciem skutków dewastacji lub uszkodzeń elementów oznakowania, powodujących zagrożenie bezpieczeństwa dla użytkowników dróg, m.in. znaku drogowego „STOP” lub „ustąp pierwszeństwa przejazdu”, w ciągu max. 4* godzin od momentu zgłoszenia takiej potrzeby przez Zamawiającego. Do pozostałych robót związanych z oznakowaniem Wykonawca powinien przystąpić w terminie max. 3* dni od momentu otrzymania pisemnego zlecenia. * - kryterium ceny E) Wykonawca wykonana projekt tymczasowej organizacji ruchu (typowe schematy w celu zabezpieczenia pasa drogowego na czas wykonywania robót), uzyska uzgodnienie i zatwierdzenie w/w projektu (1 egz. zatwierdzonego projektu należy przekazać zamawiającemu). F) W kosztorysie ofertowym w kosztach pośrednich należy uwzględnić koszty oznakowania prowadzonych robót drogowych wraz z dostawą znaków, wynikających z organizacji ruchu na czas prowadzenia robót. G) Wykonawca zapewnia prawidłowe oznakowanie miejsca robót wg w/w projektu tymczasowej organizacji ruchu (typowe schematy w celu zabezpieczenia pasa drogowego na czas wykonywania robót), oraz zapewnia odpowiednie warunki bezpieczeństwa na drogach w trakcie wykonywania robót. H) Wykonawca naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w toku realizacji robót. I) Wykonawca wykona i przekaże dokumentację fotograficzną zakresu robót – wersja elektroniczna z datami wykonania zdjęć, przed przystąpieniem do robót oraz po zakończeniu robót dla każdego zlecenia cząstkowego. II. Zasady realizacji zleconych robót:
1) w trybie awaryjnym: do 4* godzin od zgłoszenia Wykonawcy w zakresie zadań określonych, jako stwarzające zagrożenie bezpieczeństwa ruchu, 2) w trybie zwykłym: podstawowym do 3* dni od zgłoszenia Wykonawcy * - kryterium ceny
1) podstawą wykonywania prac związanych z realizacja zadania jest zlecenie cząstkowe, wysłane w formie pisemnej, dostarczone faxem, pocztą elektroniczną lub telefonicznie (z późniejszym potwierdzeniem pisemnym), 2) zlecenie telefoniczne może wydać osoba wskazana przez Zamawiającego do sprawowania nadzoru nad realizacją zadania lub pracownika Referatu Drogowego Urzędu Miejskiego w Bieruniu, 3) Wykonawca zapewni prawidłowe oznakowanie miejsca robót wg. zatwierdzonego projektu tymczasowej organizacji ruchu oraz zapewni odpowiednie warunki bezpieczeństwa na drogach w trakcie wykonywania robót, 4) Wykonawca naprawi wszelkie szkody wyrządzone osobom trzecim w trakcie realizacji robót. III. Kontrola, odbiór oraz warunki i wymagania:
1) Polskie Normy; 2) polskie aprobaty techniczne; 3) polskie specyfikacje techniczne; 4) polskie specyfikacje techniczne dotyczące projektowania, wyliczeń i realizacji robót budowlanych oraz wykorzystania dostaw; 5) krajowe deklaracje zgodności oraz krajowe deklaracje właściwości użytkowych wyrobu budowlanego lub krajowe oceny techniczne wydawane na podstawie ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570).
Kody CPV: 45233290-8 instalowanie znaków drogowych 45233270-2 malowanie nawierzchni parkingów 34299100-7 oznakowanie drogowe 45233280-5 Wznoszenie barier drogowych
Odpowiedzialność Wykonawcy z tytułu gwarancji, jakości w odniesieniu do całego przedmiotu umowy wynosi 12 miesięcy, licząc od daty odbioru przedmiotu umowy.
IV. Termin realizacji umowy: do dnia 31.12.2018 r. lub do dnia wydatkowania środków na realizację zamówienia. V. Oferta powinna zawierać:
VI. Opis sposobu obliczania ceny oferty:
Cena ofertowa winna stanowić sumę wszystkich pozycji kosztorysowych netto
a) wynik działań arytmetycznych powyżej dwóch miejsc po przecinku zaokrąglać: do cyfry 4 włącznie – w dół, od cyfry 5 – w górę. W przypadku podania cen jednostkowych powyżej dwóch miejsc po przecinku, Zamawiający dokona jedynie korekty wartości pozycji (do dwóch miejsc po przecinku), pozostawiając niezmienioną cenę jednostkową. Według tej zasady nastąpi również rozliczenie robót.
UWAGA: Ceny materiałów należy przyjmować, jako ceny pierwszego gatunku. Podatek VAT wynosi 23%. Do oceny przyjmowane będą ceny brutto. VII. Wybór najkorzystniejszej oferty:
Liczba punktów, którą można uzyskać w ramach tego kryterium obliczona zostanie przez podzielenie ceny najtańszej z ofert przez cenę ocenianej oferty i pomnożenie tak otrzymanej liczby przez 100 i przez wagę tego kryterium. Maksymalna liczba punktów, jaką można uzyskać w kryterium cena wynosi 60. Do oceny przyjmowane będą ceny brutto. C = (CN : CB) x 100 x 60% C – liczba punktów w kryterium cena brutto CN – cena brutto oferty z najniższa ceną CB – cena brutto oferty badanej Jeżeli złożono ofertę, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty dolicza do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. Wykonawca, składając ofertę, informuje Zamawiającego, czy wybór oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku. 1.2 Termin rozpoczęcia zlecenia cząstkowego (TRC): 20 % Ocenie będzie podlegał termin rozpoczęcia robót określonych w zleceniu cząstkowym (§ 3 pkt 3 umowy). Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, wskazany termin rozpoczęcia zamówienia cząstkowego nie może być dłuższy niż 3 dni robocze od dnia zgłoszenia przez Zamawiającego konieczności wykonania robót. Wykonawca, który zaoferuje: termin rozpoczęcia robót zlecenia cząstkowego: do 3 dni roboczych – otrzyma 0 pkt. Za skrócenie w/w terminu zostaną przyznane punkty wg niże wymienionej zasady: 10 pkt. - za skrócenie terminu do 2 dni roboczych; 20 pkt. - za skrócenie terminu do 1 dnia roboczego. Ilość punktów w niniejszym kryterium jest równoznaczna z ilością przyznanych punktów procentowych. Wskazanie terminu rozpoczęcia robót innego niż mieszczącego się w przedziale 1-3 tj. do 1 dnia roboczego, do 2 dni roboczych, do 3 dni roboczych, skutkować będzie przyznaniem Wykonawcy w tym kryterium 0 punktów, natomiast w przypadku wyboru oferty tego Wykonawcy, jako najkorzystniejszej, w umowie zostanie wpisany termin max tj. do 3 dni roboczych. 1.3 Termin przystąpienia do zabezpieczenia w trybie awaryjnym (TZ): 20 % Ocenie będzie podlegał termin dot. przystąpienia do zgłoszeń oznaczonych w zgłoszeniu Zamawiającego, jako stwarzające zagrożenie bezpieczeństwa ruchu (§ 3 pkt 4 umowy). Zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia, max. termin przystąpienia do przedmiotowego zabezpieczenia nie może być dłuższy niż 4 godziny od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego lub Straż Miejską w Bieruniu konieczności wykonania takiego zabezpieczenia. Wykonawca, który zaoferuje: termin zabezpieczenia: do 4 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego lub Straż Miejską w Bieruniu – otrzyma 0 pkt. Za skrócenie w/w terminu zostaną przyznane punkty wg niże wymienionej zasady: 20 pkt. - za skrócenie terminu do 2 godzin od chwili zgłoszenia przez Zamawiającego lub Straż Miejską w Bieruniu konieczności wykonania takiego zabezpieczenia. Ilość punktów w niniejszym kryterium jest równoznaczna z ilością przyznanych punktów procentowych. Wskazanie terminu zabezpieczenia ubytków innego niż „do 2 godzin” lub „do 4 godzin”, skutkować będzie przyznaniem Wykonawcy w tym kryterium 0 punktów, natomiast w przypadku wyboru oferty tego Wykonawcy, jako najkorzystniejszej, w umowie zostanie wpisany termin max tj. do 4 godzin. 1.4 Łączna liczba uzyskanych punktów - R (max.100), stanowić będzie sumę liczby punktów w kryteriach: cena, termin rozpoczęcia zlecenia cząstkowego i termin przystąpienia do zabezpieczenia w trybie awaryjnym (R = C+ TRC + TZ) może max. wynosić 100 pkt. VIII. Oświadczenia: Oświadczenie, że Wykonawca należy/nie należy do grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy IX. Umowa Wzór umowy stanowi załącznik do niniejszego zaproszenia. Zamawiający dopuszcza zmiany zawartej umowy w zakresie wartości umownej do wysokości 20% wynagrodzenia całkowitego brutto w przypadku min. zmian ilości wykonanych robót, a wynikających z rozliczenia kosztorysowego robót (ryczałtowo-ilościowego). X. Miejsce i termin złożenia oferty: Ofertę należy sporządzić w języku polskim. Ofertę wraz z załącznikami (skany) prosimy przesłać e-mailem na adres: "> do dnia 10.01.2018r. Pytania dot. treści zaproszenia można składać w formie elektronicznej e-mailem na adres: do dnia 05.01.2018 r. do godz. 10:00. Treść pytań wraz z wyjaśnieniami, bez ujawniania źródła zapytania, Zamawiający niezwłocznie zamieści na stronie internetowej Zamawiającego (zakładka: zamówienia publiczne). XI. Osoba uprawniona do kontaktu z oferentami: Aneta Gąska, telefon (32) 324 24 00, wewn. 447 Ewelina Kaczorowska, telefon (32) 324 24 00, wewn. 447
XII. Informacje dotyczące udzielenia zamówienia: Zamówienie zostanie udzielone wybranemu Wykonawcy wg. kryterium z pkt. VII. XIII. Unieważnienie postępowania: Zamawiający zastrzega sobie prawo do odwołania postępowania lub unieważnienia jego wyniku XIV. Informacje formalne: Termin związania ofertą: 30 dni od terminu wyznaczonego na przesłanie ofert, Zamawiający o wyborze oferty poinformuje wybranego wykonawcę oraz zamieści informację |
Nazwa pliku | Publikacja | Rozmiar | ||
---|---|---|---|---|
Kategoria: Powiązane pliki [ 7 ] | ||||
Zaproszenie.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 21
|
18-01-03 11:46 Kaczorowska Ewelina |
1.13MB | ||
Zał. nr 1 FORMULARZ OFERTOWY.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 26
|
18-01-03 11:48 Kaczorowska Ewelina |
118.45KB | ||
Zał. nr 2 WZÓR UMOWY.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 15
|
18-01-03 11:49 Kaczorowska Ewelina |
1.68MB | ||
Zał. nr 3 PRZEDMIAR.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 32
|
18-01-03 11:51 Kaczorowska Ewelina |
429.01KB | ||
zał. nr 1 FORMULARZ OFERTOWY PO ZMIANACH Z DNIA 05.01.2017 r..pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 18
|
18-01-05 11:40 Kaczorowska Ewelina |
1.03MB | ||
WYNIK POSTĘPOWANIA.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 233
|
18-01-17 14:55 Kaczorowska Ewelina |
90.42KB | ||
II OGŁOSZENIE O WYNIKU PO ODSTĄPIENIU FIRMY UNISTOP.pdf
zobacz: rejestr zmian pliku, ilość pobrań: 174
|
18-01-24 15:18 Kaczorowska Ewelina |
92.03KB | ||
Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl