Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Kontrola Nr 9/2012

Informacja o przebiegu i efektach kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu – Straż Miejska.

1.

Znak sprawy

IK.1712.9.2012

2.

Numer protokołu

9/2012

3.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Urząd Miejski w Bieruniu

Straż Miejska

4.

Adres jednostki kontrolowanej

43-155 Bieruń, ul. Jagiełły 1

5.

Temat kontroli

Analiza realizacji zaleceń pokontrolnych sformułowanych po przeprowadzonej kontroli wewnętrznej IK.1712.7.2011 oraz kontrola druków ścisłego zarachowania.

6.

Zakres kontroli

2010 r. do bieżącego dnia kontroli

7.

Daty przeprowadzenia kontroli

15.11. - 19.12.2012 r.

z wyłączeniem dni 7 - 11.12.2012 r.

8.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

problemowa/sprawdzająca

9.

Metoda przeprowadzonej kontroli

wyrywkowa

10.

Wnioski/zalecenia pokontrolne

Zobowiązać Komendanta Straży Miejskiej do:

 

1. Przestrzegania postanowień zawartych w Zarządzeniu Nr B.0050.9.2013 Burmistrza Miasta Bierunia z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie: wprowadzenia w życie Instrukcji prowadzenia
 i rozliczania mandatów karnych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu, mając
na uwadze zapis:

a) art. 68 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych
(Dz.U. Nr 157, poz. 1240 z późn.zm.):

- kontrolę zarządczą w jednostkach sektora finansów publicznych stanowi ogół działań podejmowanych dla zapewnienia realizacji celów i zadań w sposób zgodny z prawem, efektywny, oszczędny i terminowy,

- celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności: zgodności działalności
z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi.

b) komunikatu Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych (Dz.Urz. MF Nr 15, poz. 84):

- procedury wewnętrzne, instrukcje, wytyczne, dokumenty określające zakres obowiązków, uprawnień i odpowiedzialności pracowników i inne dokumenty wewnętrzne stanowią dokumentację systemu kontroli zarządczej.

 

2. Monitorowania na bieżąco realizacji zadań w zakresie postepowania mandatowego, stosownie do zapisów: rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 9 grudnia 1994 r. w sprawie sposobu dokumentacji i ewidencji grzywien za wykroczenia, ściąganych w postępowaniu mandatowym, oraz organów właściwych w sprawach rozprowadzania i rozliczania bloczków mandatowych (Dz.U. Nr 131, poz. 663 z późn.zm.) oraz rozporządzenia Ministra Finansów
z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji (Dz.U. Nr 137, poz. 1541 z późn.zm.).

 

3. Bieżącej współpracy z Naczelnikiem Wydziału Finansowego w zakresie rozliczania mandatów wg dłużników.

 

Zobowiązać Naczelnika Wydziału Finansowego do:

 

1. Przestrzegania postanowień zawartych w Zarządzeniu Nr B.0050.9.2013 Burmistrza Miasta Bierunia z dnia 31 stycznia 2013 r. w sprawie: wprowadzenia w życie Instrukcji prowadzenia
i rozliczania mandatów karnych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu.

 

2. Bieżącej współpracy z Komendantem Straży Miejskiej w zakresie rozliczania
mandatów wg dłużników.

 

3. Wprowadzenia do „Instrukcji dotyczącej ewidencji i kontroli druków ścisłego zarachowania
w Urzędzie Miejskim w Bieruniu" mandatów karnych.

Redakcja komunikatuRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 9935

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl