Klawisze Dostępności
Informacja o przebiegu i efektach kontroli przeprowadzonych w Miejskim Ośrodku Pomocy Społecznej w Bieruniu.
1. |
Znak sprawy |
IK.1711.3.2012 |
2. |
Numer protokołu |
7/2012 |
3. |
Nazwa jednostki kontrolowanej |
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Bieruniu |
4. |
Adres jednostki kontrolowanej |
43-155 Bieruń, ul. Wawelska 35 |
5. |
Temat kontroli |
Rozrachunki z pracownikami. |
6. |
Zakres kontroli |
2011 rok |
7. |
Daty przeprowadzenia kontroli |
05.10-19.10.2012 r. |
8. |
Rodzaj przeprowadzonej kontroli |
problemowa |
9. |
Metoda przeprowadzonej kontroli |
wyrywkowa |
10. |
Wnioski/zalecenia pokontrolne |
Zobowiązać Dyrektora Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Bieruniu do: 1. Potwierdzania faktu składania sprawozdań budżetowych w jednostce samorządu terytorialnego mając na uwadze zapisy § 18 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 3 lutego 2010 r. w sprawie sprawozdawczości budżetowej (Dz.U. Nr 20, poz. 103): - kierownicy samorządowych jednostek organizacyjnych sporządzający sprawozdania są obowiązani do terminowego przekazywania sprawozdań odbiorcom sprawozdań, - terminy przekazywania sprawozdań oraz odbiorców sprawozdań w zakresie budżetów jednostek samorządu terytorialnego określa załącznik nr 44 do rozporządzenia. 2. Wzmocnienia nadzoru nad ewidencjonowaniem zmian wprowadzanych do wewnętrznych regulacji wydawanych a) art. 68 ust. 2 pkt 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. Celem kontroli zarządczej jest zapewnienie w szczególności: - zgodności działalności z przepisami prawa oraz procedurami wewnętrznymi, b) komunikatu Nr 23 Ministra Finansów z dnia 16 grudnia 2009 r. w sprawie standardów kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych - procedury wewnętrzne, instrukcje, wytyczne, dokumenty określające zakres obowiązków, uprawnień Dokumentacja powinna być spójna i dostępna dla wszystkich osób, dla których jest niezbędna. 3. Przywrócenia w zarządzeniu dotyczącym zasad kontroli dokumentów księgowych - wykazu osób (stanowisk) zobowiązanych do przeprowadzenia kontroli, wraz Powinny istnieć przynajmniej następujące mechanizmy kontroli dotyczące operacji finansowych i gospodarczych: a) rzetelne i pełne dokumentowanie i rejestrowanie operacji finansowych i gospodarczych, b) zatwierdzanie (autoryzacja) operacji finansowych przez kierownika jednostki c) podział kluczowych obowiązków, d) weryfikacja operacji finansowych i gospodarczych przed |
Redakcja komunikatuRejestr zmian
Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl