Klawisze Dostępności

  • Wersja kontrastowa: Alt + 1
  • Jak korzystać z BIP: Alt + 2
  • Menu Przedmiotowe: Alt + 3
  • Menu Podmiotowe: Alt + 4
  • Mapa Witryny: Alt + 5
  • Przejdź do treści strony: Alt + 6
BIP

Kontrola Nr 3/2012

Informacja o przebiegu i efektach kontroli przeprowadzonych w Urzędzie Miejskim w Bieruniu - Sekretarz Miasta

1.

Znak sprawy

IK.1712.3.2012

2.

Numer protokołu

3/2012

3.

Nazwa jednostki kontrolowanej

Urząd Miejski w Bieruniu

Sekretarz Miasta

4.

Adres jednostki kontrolowanej

43-150 Bieruń, Rynek 14

5.

Temat kontroli

Delegowanie uprawnień - rejestr wydawanych upoważnień
i pełnomocnictw.

6.

Zakres kontroli

2011 rok

7.

Daty przeprowadzenia kontroli

24.04-11.05.2012 r.

8.

Rodzaj przeprowadzonej kontroli

problemowa

9.

Metoda przeprowadzonej kontroli

wyrywkowa

10.

Wnioski/zalecenia pokontrolne

1.    Doprowadzić zapisy Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Bieruniu (załącznik nr 1 do Zarządzenia
Nr B-0151/178/09 Burmistrza Miasta Bierunia z dnia
1 października 2009 r.) do zgodności z obowiązującymi zakresami czynności, w sprawie prowadzenia rejestru pełnomocnictw i upoważnień.

2.    Opracować projekt zarządzenia wewnętrznego regulujący zasady udzielania i rejestracji pełnomocnictw/upoważnień  ze wskazaniem:

a) osoby zobowiązanej do prowadzenia rejestru,

b) ujednoliconego wzorca pełnomocnictwa/upoważnienia zawierającego między innymi: podstawy prawne delegowanego uprawnienia, określenie terminu jego obowiązywania, potwierdzenie podpisem przyjęcia do realizacji,

c) rodzaju pełnomocnictw/upoważnień objętych rejestrem.

 

Zgodnie ze „Standardami kontroli zarządczej dla sektora finansów publicznych"  Komunikat Nr 23 Ministra Finansów
z dnia 16 grudnia 2009 r. (Dz.Urz. MF Nr 15, poz. 84):

- należy precyzyjnie określić zakres uprawnień delegowanych poszczególnym osobom zarządzającym lub pracownikom. Zakres delegowanych uprawnień powinien być odpowiedni do wagi podejmowanych decyzji, stopnia ich skomplikowania
i ryzyka z nimi związanego. Zaleca się delegowanie uprawnień do podejmowania decyzji, zwłaszcza tych o bieżącym charakterze.
Przyjęcie delegowanych uprawnień powinno być potwierdzone podpisem.

Redakcja komunikatuRejestr zmian

Drukuj Liczba odwiedzin: 9932

Obsługa i nadzór techniczny: IntraCOM.pl